Magi trühvlid e patuvabad proteiinitühvlid


Magi - nii kutsun ma oma katsejänest, kelle ülesanne on sisuliselt kõik, mida ma kokku "keedan", ära süüa. No uskumatult fun eks. Vähemalt mul endal veab, et ma ise seda tegema ei pea :) Aga üks plaanib siin lihaseid juurde kasvatada ja mina endiselt oma kehakaalu alandada, seega on asi igati aus ja kes muu selle toidu peaks siis ära sööma? :)

Tegelikult on aga käesolevad trühvid head sellepoolest, et neis on parajalt kiudaineid ja valku, mis lihasekasvatatele olulised ja seetõttu need ka peasüüdlase järgi nimetatud said. Päris arutul hulgal (eriti veel kaalulangetajatel) neid trühvleid endale sisse süüa ei soovita, kuna sisalduv kalorite hulk pole ka olematu, kuid sellisel tervislikul viisil oma magusaisu hullust tasakesi leevendada, tundub mulle igati okei. Proovi järele ja ütle mis sina arvad?

Vaja läheb:
1 dl (40 g) täistera kaerahelbeid
u 6-7 (25-30 g) datlit (võid eelnevalt u 12 h leotada)
1+1 tl magustamata kakaopulbrit
1 kuhjaga spl (30 g) maapähklivõid
1-3 spl vett (võid kasutada datli leotusvett)


Tegevuskäik:
Pane purustajasse esmalt kaerahelbed ja kakao ning peenesta kaerahelbed suhteliselt peeneks. Nüüd tuleks lisada datlid. Mina olen kasutanud nii eelnevalt leotatud kui ka leotamata datleid. Datleid on saadaval kuivemaid ja kõvemaid kui ka vähem kuivemaid ja pehmemaid, igatahes kui leotamist plaanis ei ole, siis soovitan ma need eelnevalt kindlasti väiksemaks lõigata, enne kui purustajasse paned, vastasel juhul võid oma masinast lihtsalt lahti olla :) Leotatud datlid tuleks veest õrnalt nö väänata ja lisada purustajasse. Purusta nüüd taas niikaua, kuniks datlid on segunenud muude komponentidega. Lisa maapähklivõi ja käivita taas purustaja. Nüüd kui mass ei ole veel muutunud üheks suureks nö taignapalliks vaid näeb välja pigem purutaoline, siis lisa vett. Esmalt 1 spl ja käivita taas purustaja ja tee seda seni, kuniks tulemuseks on puru asemel suhteliselt sitke taignapall. NB! kui sa veega nüüd liialdad, siis loomulikult on kõik mokas, seetõttu tulekski vett lisada mitmes osas, et seda ei juhtuks. Võib olla, vahel ei olegi vee lisamine vajalik - see sõltub sellest kui märjad olid sinu datlid, palju nendega koos vett segusse sattus jne.

Nüüd tuleks sellest sitkest taignapallist voolida väikesed trühvlid. Kui mass voolimist ei kannata ja laguneb kätevahel, siis on see liiga kuiv. Kui massi ei anna voolida seetõttu, et see on liiga vedel, siis ilmselgelt pingutasid üle vee või mõne muu komponendiga.

Sellest kogusest saab kokku u 10 trühvlit. Nüüd pane taldrikule 1 tl kakaod ning veereta trühvlid sellest läbi ja aseta 30 minutiks külma.

1 tk = 1,6 g valku, 4,9 g süsivesikuid, 43 kcal, 0,7 g kiudaineid.
10 tk, mille ärasöömine ei oleks mulle üldse tegelikult probleem :) annab: 13 g valku, 41 g süsivesikuid, 357 kcal, 6 g kiudaineid.

Head maiustamist!


Kommentaarid

Populaarsed postitused